Řada měst kultivuje veřejný prostor a zaměřuje se při tom i na tzv. vizuální smog: jde o někdy nevzhledné, nadměrné, rušivé, dokonce i nebezpečné prvky, reklamní tabule, tzv. „A“ stojany pro upoutání pozornosti na chodnících, vitríny na domech či sloupech v podloubí, označení obchodů a provozoven atd.
Také naše město se rozhodlo ke kultivaci veřejného prostoru (zejména v historickém centru) a připravilo ve spolupráci s odborníky návrh vitrín do podloubí, návrh vývěsních štítů u provozoven i návrh tzv. „A stojanů“. Postupně zahájí jednání s majiteli vitrín, s majiteli objektů, s obchodníky či majiteli provozoven tak, aby všechny strany byly spokojeny. Podněty k takovému postupu přicházejí zejména ze strany občanů, projednávala je mj. i komise pro kulturu a cestovní ruch, údržba městské památkové zóny je také součástí volebního programu SPMS.
Vzor toho, jak by systém mohl vypadat, najdete už nyní v okolí městského informačního centra (viz fotografie.)
Je potřeba dodat, že návrh je jedním z několika dalších řešení kultivace veřejného prostoru v našem historickém centru: od finanční podpory stavebních oprav a úprav domů přes jejich majitele (příspěvek majitelům nemovitosti až 50% nákladů na opravu) přes vybavování prostor mobiliářem až třeba po vizuální identitu města. Město se také chce pořízením speciálního stroje více starat o čistotu dlažby v podloubí, a to i přesto, že naprostá většina takových chodníků není v majetku města.